City of Angels - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Robert en Nadeche - WaarBenJij.nu City of Angels - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Robert en Nadeche - WaarBenJij.nu

City of Angels

Door: Robert & Nadeche

Blijf op de hoogte en volg Robert en Nadeche

21 September 2014 | Verenigde Staten, San Diego

We waren vroeg vertrokken voor de langste rit van de vakantie. Die verliep helemaal langs de kust van Pacific Ocean over Highway 1.

Nu zullen we jullie niet helemaal vermoeien hoe de reis is verlopen, want dan zijn we nog wel even bezig. Maar neem van ons aan dat het een weg vol mooie bezienswaardigheden was en hele mooie uitkijkpunten.

Uiteraard is er nog wel iets wat we met jullie willen delen. Robert bedacht zich dat er naast ons, in de oceaan, wel eens walvissen zouden kunnen zwemmen. Dat werd een mooi klusje voor Nadeche en haar haviksogen. Al snel dacht Nadeche iets gezien te hebben, maar nadat Robert de auto had neergezet was er niks meer te zien. Maar het duurde niet lang meer voordat Nadeche weer wat zag en dat werd bevestigd door mensen die begonnen te rennen. En inderdaad vlak bij de kust waren vier walvissen aan het zwemmen. We hebben nog geprobeerd om er een foto van te maken, maar dat bleek een lastige klus. Uiteindelijk was alleen het spuitende water te zien.

Na onze laatste ervaring dat we geen motel konden vinden, vond Nadeche het toch wat prettiger om er alvast één te reserveren. Zo gezegd, zo gedaan. Dat zat een stuk relaxter. Er stond al een bedje op ons te wachten in Los Angeles. Dachten we….

Eenmaal bij het motel, om 22.30 uur. Reservering meneer? Nee, die heb ik niet binnen gehad, met een grote grijns op haar gezicht. Daar waren we snel klaar mee. Gelukkig had Nadeche iets eerder in de straat een goed uitziend motel gezien en met kamers!! Laten we het daar maar proberen.
Het eerste antwoord wat we kregen, nee we hebben geen kamers meer. Shit! Maar hij ging toch nog even in de computer kijken. Er was er nog één! Wel met twee bedden, maar daar kregen we gelukkig korting voor. Hebben wij weer even geluk.

Onze planning was om twee dagen in Los Angeles te blijven. Maar onze rit naar de stad en de eerste indrukken ervan, hebben ons doen besluiten er maar één dag te blijven. Het was zo gigantisch groot, maar ook zo verschrikkelijk druk. Je reed van verkeerslicht naar verkeerslicht en altijd in de file. Dat was niks voor ons.

Maar we hadden nog wel een aantal dingen gepland. We zijn even snel naar de Walk of Fame gegaan in Hollywood. Bij het parkeren hadden we allebei onze bril niet op, want bij terugkomst hadden we een bekeuring, grrr!

We hadden een studiotour gepland bij Paramount Pictures. Het werd nog een uitdaging om er op tijd te komen gezien het verkeer echt een drama was. Toen we er eenmaal waren, moesten we nog wachten op de rest van de groep, die was wel te laat.
Hele leuke dingen gezien en geleerd op de sets en waar ze de kijker voor de gek mee houden. Leuke en bizarre feiten geleerd.

Ook in deze stad wilden we even naar de zonsondergang kijken voordat we naar San Diego vertrokken. Maar dat bleek ijdele hoop. We hadden het op tijd kunnen redden, ondanks de file, maar we moesten dan wel praktisch onder aan de berg parkeren wilde je nog een plekje hebben. Ach, de hele vakantie is supergoed gegaan, nu hadden we wat om over te klagen.
Toch nog even een kijkje nemen op Venice Beach? Wederom thuis komen van een koude kermis. We waren er inmiddels achter dat alle toeristische plekken in de avond werd overgenomen door slecht volk en tuig.

Heel, heel snel naar San Diego!

De volgende ochtend in San Diego was het even rustig bijkomen. We zouden die dag naar SeaWorld gaan. Snel even wat tickets online kopen, dat scheelde 20 dollar per persoon, en we konden vertrekken.

We gingen er van uit dat het alleen een soort dierentuin voor het zeeleven zou zijn, maar we zagen ook al wat achtbanen opdoemen in de verte. Gaaf!
We wilden alle shows gezien hebben, onder andere de orka’s en de dolfijnen. Het was een heerlijk warme dag, dus wij gingen naar de wildwaterbaan. Oke, we zagen steeds meer mensen er redelijk nat uitkomen, maar we geloven dat ons bootje de kroon spande. We kwamen er als verzopen katten uit en werden nagestaard door iedereen, maar wat een lol hebben we gehad. Dat werd in het motel weer douchen!

We waren iets te naïef geweest wat betreft het weer en de zonnebrandolie. Heel de vakantie hebben we het nog niet echt nodig gehad, maar nu hadden we er spijt van. We waren toch echt verbrand! Komen we toch nog met een kleurtje thuis.

Na de zonsondergang op het strand, prachtig, zijn we downtown gegaan. Daar zijn we beland bij een Mexicaans restaurant, wat er in eerste instantie goed uit zag. Achteraf waren we toch bang dat we ziek zouden worden.

We gingen ons klaar maken voor onze laatste tocht en stop, Las Vegas. Zouden we hier dan alsnog gaan trouwen?